Meditatie oefening stoppen met gamen
- Gamen, computerspellen spelen, is opgaan in een totaal illusoire wereld, en onze wereld is al een illusie, dus gamen is een illusie in een illusie. Gamen is gevaarlijk, met name de schietspelletjes, omdat het gedrag in de ether wordt gezet. Het wordt genormaliseerd, en het gevoel wordt als gewoon ervanen. Daardoor schrikken we niet meer als een paar troepen of commando's een zwarte operatie moet uitvoeren. We schrikken niet meer als we beseffen dat de IS of Isil of islamitische Staat niet bestaat uit Arabieren, maar uit Amerikaanse en Europese soldaten. Schietpartijen op school zijn heel gewoon, maar ook op andere plekken. We schrikken niet meer als in kazernes allerlei wetenschappelijke experimenten op kinderen worden uitgevoerd. We schrikken niet meer van fenomenen als kindsoldaten die onder de drugs hun familie uitmoorden om te overleven. We schrikken niet als blijkt dat mariniers en commando's kinderen hallucinerende drugs toedienen om ze tot onbewuste moordenaar op te leiden. We vinden het normaal dat mensen worden vermoord en dat anderen daar online voor betalen terwijl ze opdrachten kunnen geven hoe iemand vermoord moet worden. We vinden dit soort dingen normaal, omdat er een gamewerkelijkheid is. Alles staat al opgetekend in de ether. Dat is de reden dat games in ieder geval verboden moeten worden voor kinderen tot 18 jaar. Het heeft geen enkele positieve bijdrage aan de wereld of maatschappelijk nut om hun deze werkelijkheid aan te leren.
- Gamen doen mensen altijd te lang. Een uur is zo voorbij, een nacht is ook zo voorbij. Gamers hebben maagvulling nodig, want als we onszelf gezond voeden is de kans groot dat we gaan inzien dat we na een paar uur een punt achter de game moeten zetten.
- Door gaming zijn mensen totaalslaaf van parasiterende entiteiten, en er wordt op astrale emoties van gamers geteerd. Vooral de vechtlust, moordlust, trots, jaloezie, angst en ijdelheid zijn sterke emoties bij gamers en daarmee voeden ze een hele partij entiteiten die allemaal netjes in de rij aansluiten en wachten op hun beurt.
- Games zijn des te funester als ze in de kindertijd geleerd worden om te spelen. De goede games, waarvan je iets leert zijn er slechts om de slechte games te legitimeren. Kinderen hebben ook niets aan het spelen van goede games, want dat blijft een illusie in een illusie, terwijl we kinderen zouden moeten opvoeden, in plaats van de slechte gewoonten tot educatief project te verheffen. Games zijn een uitkomst voor luie ouders. Het heeft eigenlijk geen zin om computers op school neer te zetten. Leerlingen kunnen heel goed zonder een computer leren. In de 17e, 18e en 19e eeuw zijn er vele kinderen intelligent opgeleid. Leer kinderen schilderen, schrijven, dansen, zingen, musiceren, toneelspelen, sporten en leer ze allerlei theorieën. Leer ze lezen, andere talen spreken, en alle exacte vakken als wiskunde, natuurkunde, scheikunde, maar een computer heeft een kind voor zijn 18e niet nodig. Als de samenleving daarmee begint, begint kinderen op te voeden in plaats dat de computer kinderen opvoedt, dan is een volgende stap gezet in de opwaartse evolutie van de Mensheid. Een computer zou in eerste instantie bedoeld moeten zijn om het werk lichter te maken, en aangezien kinderen niet hoeven te werken, hebben ze niets aan een computer.
- Volwassenen die games spelen zoals schietspelletjes lijden aan een perverse afwijking. Dat kinderen dat doen is nog begrijpelijk, want ze komen net op de wereld en weten dan niet beter. Ze denken dat het normaal is. Maar het is niet normaal dus zou het ook voor 21-plussers niet normaal moeten zijn. Natuurlijk zijn de meeste mensen met een perverse afwijking ongevaarlijk, maar spiritueel gezien is het gevaar dat het in de ether wordt gezet, en dat dat wordt opgepikt door anderen, wat ook is gebeurd. Neem nu een Breivik, die één voor één mensen dood schoot op een Noors eiland. Dat lijkt zeer sterk op een game. Als Mensheid moeten we dit gevaar niet willen creëren. Mensen lopen tegenwoordig met een kruisboog, vuurwapens en messen over straat, dat is een gevolg van het gamen, waarbij men ook met wapens door straten moet sjouwen. Met wapens lopen wordt genormaliseerd door games. Een ander exces van deze tijd is dat kinderen dood worden gestoken of geschoten. Je weet nu hoe dat komt, en waarom kinderen geen computers zouden moeten gebruiken. Computers zijn voor mensen nu, in 2022, 42 jaar te koop, en dat is nog niet erg lang. Nu weten we wat de gevaren zijn, dus moeten we direct maatregelen nemen, en mensen helpen door in ieder geval geen computergames meer te laten spelen door kinderen. Alle games voor kinderen kunnen sowieso het museum in, want het is wel interessant om te zien voor toekomstige generaties hoe gevaarlijk ze waren. Deze museumfunctie is ook om het tweede gevaar van games te onderwijzen en uit te bannen, de gameverslaving. Velen spelen te lang games en verslaven zich eraan Zo wordt het spirituele leven heel ver van de mens weggelegd.
- De spelletjes van vroeger zoals monopoly, risk en allerlei andere spellen zijn ook al serieuze afleiding, maar beschikken over de tijdelijkheid. Op een gegeven moment wordt iedereen gezond en natuurlijk moe van een bordspel. Deze bordspelletjes hebben allemaal een winnaar na een paar uur, dus een duidelijk eindpunt. Tegenwoordig kunnen games een leven lang duren, met gildes, groepen mensen die samen werken in legers, allerlei alternatieve chatconstructies waar men digitale vrienden maakt. Telkens weer updates met nieuwe levels, steeds weer nieuwe uitrustingen die te koop zijn. Dit zijn allemaal groteske imitaties van het werkelijke spirituele leven, en het werkelijk mogelijk leven in een volgend Levensveld van hoger trillingsniveau. In het spirituele leven hebben we ook een compleet nieuwe uitrusting nodig om te leven in het volgende Levensveld. Verder hebben we zelfs wapens nodig om virussen en bacterieziekten te bestrijden, als je opbouw van gezonde organen een goede wapenuitrusting wilt noemen. Door games te spelen worden we ook nog eens fysiek zwakker omdat we een tekort hebben aan lichaamsbeweging, en de ogen worden zwakker door het staren naar het beeldscherm, de communicatieve vaardigheden worden minder door slechts te spreken zonder dat je iemand ziet, dus er zijn ook voldoende rationele argumenten om games af te wijzen.
- Mensen moeten niet alleen games heroverwegen en de relatie van mens en computer overdenken, maar allerlei nieuwe ontwikkelingen hoeven niet zomaar te worden uitgerold zonder dat het eerst overdacht wordt, want dat betekent dat alle macht aan de grote bedrijven, de multinationals is gegeven. Waarom doen we dat, en accepteren we dat? Waarom is elke nieuwe technologische toepassing gelijk een musthave? Het antwoord is: elke technologische vernieuwing is een imitatie van de spirituele mogelijkheden, omdat er in onze tijd zeer veel bevrijdingsmogelijkheden zijn. Het is makkelijker dan anders om grote stappen voorwaarts te zetten op het spirituele pad. De tegenmacht, die de Mensheid gevangen wil houden op aarde, en die macht over de mens wil uitvoeren, wat ze al heeft, blaast nu groteske nieuwe ontwikkelingen in bij cruciale personen, personen die cruciale machtsposities bekleden in de mondiale maatschappij, zodat de Mensheid als geheel wordt afgeleid. Er vindt een continue verzoeking plaats op allerlei terreinen om vooral niet het spirituele pad te gaan, want dan verliezen de tegenmachten, die ooit duivel, satan en nog een paar namen werden gegeven hun overwicht op de mens. Het overwicht, wat krachten die ons van het goddelijke liefdeslicht af willen wenden op de mens hebben, is in onze tijd makkelijker af te schudden dan ooit. Er zijn zeer veel karikaturale maatregelen en groteske vindingen nodig om de mens van het spirituele pad af te houden. Niet alleen versynthetiseerde voeding, ook de illusoire gamewereld, allerlei sociale mediaconcepten waarin mensen boos op elkaar worden, allerlei oorlogen, stromen van vluchtelingen, drugsproductie, muziekstromingen die ons verlagen, en nog veel meer ontwikkelingen, waarbij de technologie over het algemeen grote uitkomst biedt voor de tegenmacht, zijn nodig om de mens in de war te brengen. Het is steeds moeilijker om de mens in de war te brengen. We hoeven maar te willen om bevrijd te worden en we zetten ons al open voor het licht, waardoor ons trillingsniveau omhoog gaat en de tegenmachten minder invloed op ons hebben.
- Niet de kinderen zijn in de war als ze games spelen, maar de ouders die hun kinderen op babyleeftijd al games geven. We worden daar niet boos om, we vergeven iedereen, de kinderen en de ouders. We vergeven zelfs de duistere tegenmachten, want door hun karikaturale optreden begrijpen we dat het licht, het Ware Licht, het Christuslicht van de theosofen, en antroposofen, nog nooit zo helder en sterk is geweest, en nog nooit met zoveel kracht heeft gestraald, ook voor hen die zich niet aansloten bij een spirituele school, Misschien voor hen nog wel meer.
- We hoeven geen gameverbranding op te voeren, zoals vroeger boeken werden verbrand. Als genoeg mensen zich bewust zijn van de perversie van gaming, houdt het vanzelf op, en walgen de spelers er vanzelf van. Dan werkt het als geleerde les door in andere reïncarnaties. Dan hebben ze zelf besloten dat het niet goed is. Autoritair gedrag en wetten opleggen is niet nodig, hoewel natuurlijk overheden en industrieën, daar anders over denken. Ze verzinnen de ene wet na de andere, ingefluisterd door duistere machten, om mensen hun vrijheden te beknotten. Laat ze maar ingefluisterd worden, want als genoeg mensen dit fenomeen herkennen, gaat het vanzelf over. Het vloeit weg. Het stroomt door. Games zijn in dit geval kleine spelletjes, maar het spel om de bevrijding van de Mensheid tegen te houden is het Grote Spel.
- Gaming is een creatiefloos tijdverdrijf. Het kost zeer veel elektriciteit die ergens anders voor kan worden gebruikt. Het kost chips, industriecapaciteit en inzet van mensen die voor andere dingen kunnen worden ingezet. Games is verspilling van de kennis en kunde van mensen, materieel, energie, buiten het feit dat het verspilling is van de inzet van hersenen, harten en handen, en nog verder buiten het feit dat een digitale illusie in een illusoir wereldveld creëren bevrijdingsmogelijkheden tegenhoudt. Games houden op meerdere manieren ontwikkelingen tegen, en zelfs alleen met het hoofd denkende mensen, die geen spiritueel pad bewandelen, zullen ze eens afkeuren voor kinderen en volwassenen, als zijnde complete verspilling van tijd, energie, kennis en kunde. Deze rationele factors kunnen op betere wijze worden ingezet.
- Je kan van games genezen door er op rationele basis mee te stoppen en de werkelijkheid onder ogen te zien. Je stopt ermee door feiten op een rij te zetten. Er zijn intelligentere vormen van tijdverdrijf. Onderwijs en voed je hersenen met gezonde voeding.
- Suiker maakt mensen slap en sneller afhankelijk van allerlei zaken die onze aandacht van het licht afwenden, dus ook van deze zaak. We zien vrijwel altijd dat gameverslaafden, of in hun taal, gamers, van frisdrank houden. En in frisdrank zitten bizar hoge hoeveelheden suiker. Energiedrankjes, dat zijn drankjes met nog meer suiker dan frisdrank waaraan bovendien hoge hoeveelheden cafeïne en taurine zijn toegevoegd, zijn nog een graadje erger dan frisdranken, en deze zijn nog populairder onder het gamevolk. Zoals we inmiddels weten worden slechte vulling en drank steeds verder slecht gemaakt, omdat mensen er nooit toe over zouden gaan om ze te nuttigen als ze direct al zo slecht mogelijk waren. De mensen moeten worden opgevoed om deze ondranken te nuttigen, want uit hunzelf doen ze het niet. Cafeïnevergiftiging door energiedrankjes leidt tot het uitdrijven van het etherisch lichaam, waardoor dit lichaam al gaat slapen, terwijl het stoffelijk lichaam voortgesleept wordt door de astrale krachten en de parasitaire entiteiten die zich ermee voeden. Het drinken van energiedrankjes kan de dood acuut oproepen, vooral als het 28e levensjaar gebeurt omdat dan het astrale lichaam nog niet volledig is gegroeid, en dit gebeurt dan ook jaarlijks tientallen keren, alleen al in Nederland. De commerciële belangen zijn zo groot dat dit verschijnsel nauwelijks in de media of op televisie verschijnt. Als het een keertje als onderwerp op televisie komt, zou dat direct al miljoenen omzet per jaar schelen. Dat energiedrankjes en frisdranken verslavend zijn is zeer duidelijk, bijvoorbeeld uit het feit dat mensen ze al vroeg in de morgen nodig hebben.
Verder mediteren:
Meditatie 14 Stoppen met topsport
Verder lezen:
Artikel 10 Het reactievermogen van planten
Verder filosoferen:
Het beroep arts heeft een verhoogd zelfmoordrisico